COURSES DETAILS
“БЭРС ГАРАХ ХҮҮ” төсөлт хичээлийн танилцуулга
Ариунзаяа Түмэн-Өлзий
НЭМЭЛТ ХӨТӨЛБӨР
Тайлбар
“ШИНЭ ЭРИН” ОУ-ЫН СУРГУУЛИЙН “БЭРС ГАРАХ ХҮҮ” ТӨСӨЛТ ХИЧЭЭЛИЙН ТАНИЛЦУУЛГА
ХИЧЭЭЛИЙН НЭР: “БЭРС ГАРАХ ХҮҮ” шатрын дугуйлан
ТӨСӨЛ УДИРДСАН БАГШ: Математикийн багш Т. Ариунзаяа
ХАМРАХ ХҮРЭЭ: 6-8-р ангийн 20 сурагч
ХЭН ХАМРАГДАЖ БОЛОХ ВЭ?
· Шатар тоглож сурах сонирхолтой
· Тодорхой хэмжээнд шатар тоглодог хэн бүхэнд нээлттэй.
ТӨСЛИЙН ЗОРИЛГО: Сурагчдын сэтгэлгээг хөгжүүлэх, оюун дүгнэлт хийх чадварыг нэмэгдүүлэх, аливаад удаан хугацаанд анхаарал хандуулах, тэсвэр тэвчээртэй болгоход төслийн зорилго оршино.
ТӨСЛИЙН ЗОРИЛТ:
· Шатрыг шинээр суралцаж буй сурагчид шатар тоглож сурах
· Шатар тоглодог байсан сурагчид уралдsаан тэмцээнд бэлтгэж оролцох
ХӨГЖҮҮЛЭХ УР ЧАДВАРУУД:
Тэсвэр, тэвчээртэй байх
· Аливаад хүлээцтэй хандах
· Асуудалд удаан хугацаагаар төвлөрөх
· Бодлогын шийдэлд хүрэх
Сэтгэн бодох
· Бодлогоор дамжуулж сэтгэхүйгээ хөгжүүлэх
· Тунгаан бодох, шийдлийг эрж хайх
· Шатарчдын өрөгт дүгнэлт хийх
· Өөрийн өрөгт дүгнэлт хийх
· Шатрын уралдаан тэмцээнд идэвхитэй оролцох
ҮЙЛ АЖИЛЛАГАА, ЯВЦ /7 хоног бүрээр/:
№ |
Үйл ажиллагаа |
Хугацаа |
Хариуцах эзэн |
|
1 |
Сурагчдыг 2 бүлэгт ангилах Эхний бүлэгт шинээр нүүдэл заах, нөгөө бүлэгт шатрын үндсэн зарчим |
1-р долоо хоног |
Т. Ариунзаяа |
|
2 |
Нүүдэл давтах Шатрын гарааны ойлголт: Задгай гараа: Итали гарааг хөгжүүлж тоглох комбинацууд |
2-р долоо хоног |
Т. Ариунзаяа, дугуйлангийн сурагчид |
|
3 |
Шатрын сайтууд ашиглах, онлайн тоглолт хийх боломжид суралцах |
3-р долоо хоног |
Т. Ариунзаяа, дугуйлангийн сурагчид |
|
4 |
Шатрын тоглолт хийх |
4-р долоо хоног |
Дугуйлангийн сурагчид |
|
5 |
Шатрын гарааны зарим төрлүүд |
5-р долоо хоног |
Т. Ариунзаяа, дугуйлангийн сурагчид |
|
6 |
Шатрын тоглолт |
6-р долоо хоног |
Т. Ариунзаяа, дугуйлангийн сурагчид |
|
7 |
Шатрын өрнөлийн тухай хичээл: Тактик болон стратегийн анализ хийх |
7-р долоо хоног |
Т. Ариунзаяа, дугуйлангийн сурагчид |
|
8 |
Шатрын төгсгөлийн тухай хичээл |
8-р долоо хоног |
Т. Ариунзаяа, дугуйлангийн сурагчид |
|
9 |
Шатрын өрөгт анализ хийх |
9-р долоо хоног |
Т. Ариунзаяа
|
|
10 |
Шатрын өрөгт анализ хийх |
10-р долоо хоног |
Т. Ариунзаяа |
|
11 |
Бодлого бодолтын уралдаан |
11-р долоо хоног |
Т. Ариунзаяа |
|
12 |
Шатрын тэмцээн (рапид) швейцарь системээр |
12-р долоо хоног |
Т. Ариунзаяа |
|
13 |
Шатрын тоглолт |
13-р долоо хоног |
Т. Ариунзаяа |
|
14 |
Шатрын гарааны зарим төрлүүд |
14-р долоо хоног |
Т. Ариунзаяа |
|
15 |
Шатрын тэмцээн (блиц) швейцарь системээр |
15-р долоо хоног |
Т. Ариунзаяа |
|
16 |
Шатрын гарааны зарим төрлүүд |
16-р долоо хоног |
Т. Ариунзаяа |
|
17 |
Шатрын төгсгөлийн зарим хичээлүүд |
17-р долоо хоног |
Т. Ариунзаяа |
|
18 |
Бодлого бодолтын уралдаан |
18-р долоо хоног |
Т. Ариунзаяа |
|
19 |
Шатрын тэмцээн швейцарь системээр |
19-р долоо хоног |
Т. Ариунзаяа |
|
20 |
Шатрын тэмцээн швейцарь системээр |
20-р долоо хоног |
Т. Ариунзаяа |
|
ТӨСЛӨӨС ГАРАХ ДҮН:
· Шатар тоглож сурах
· Шатар тоглосноор хөгжих боломжтой чадварууд тодорхой түвшинд хөгжих
· Шатрын уралдаан тэмцээнд оролцох боломжыг бүрдүүлэх, бэлтгэл хийх, амжилт гаргах
ХИЧЭЭЛЛЭХ ӨДӨР: Лхагва гараг бүрийн 15:15-16:45 цагт 306 тоот
ТӨСӨЛД ХЭРЭГЛЭХ ХЭРЭГЛЭГДЭХҮҮН БА ТҮҮНИЙ ЗАРДАЛ /сурагч, сургууль/:
· Шатар (сургууль)
· Тоглолтын цаг (сургууль)
· Хэвлэмэл материалууд (багш)
· Я. Б. Эстрин, Я. Б. Панов “Шатрын гараа” (багш)
· С. Цогт “Шатар 1110 бодлого” гэх мэт шатрын номнууд (багш)
· www.chess.com, www.chesstempo.com, http://www.thechesswebsite.com/ , lichess.com
· Дэлгэц (сургууль)
· Компьютер (сургууль)
Төсөл удирдсан багш: /Т. Ариунзаяа/